De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 32 e.v.;
Gelet op de omzendbrief betreffende het bestuurlijk toezicht en de bekendmakingsplicht in het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het Provinciedecreet van 9 december 2005;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen;
Overwegende dat de notulen van de zitting van 10 september 2024 ter goedkeuring worden voorgelegd,
Art. 1. De notulen van de zitting van de gemeenteraad van 10 september 2024 goed te keuren.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers, voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;
Gelet op de statuten van TMVW ov;
Gelet op de uitnodiging per aangetekende brief voor de buitengewone algemene vergadering van 29 november 2024 en mededeling van de agenda met als agendapunten:
Overwegende dat het noodzakelijk is dat de gemeente zich uitspreekt over de punten die werden aangebracht op de agenda van de hierboven vermelde buitengewone algemene vergadering;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 7 september 2021 houdende aanduiding van de heer Koen Mertens als vertegenwoordiger en mevrouw Annelie Van Hecke als plaatsvervanger om de gemeente te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van TMVW ov;
Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van TMVW ov,
Art. 1. Goedkeuring te verlenen aan alle agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van TMVW ov die zal gehouden worden op 29 november 2024 als volgt:
Art. 2. De vertegenwoordiger de heer Koen Mertens, schepen en de vervangende vertegenwoordiger mevrouw Annelie Van Hecke, gemeenteraadslid, aangeduid in gemeenteraadszitting van 7 september 2021 op te dragen alle akten en bescheiden met betrekking tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov vastgesteld op 29 november 2024, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de (gemeente)raad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Buitengewone Algemene Vergadering.
Art. 3. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van deze beslissing toe te zenden aan Farys TMVW, Stropstraat 1 te 9000 Gent, of per elektronische post, 20241129BAV@farys.be en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur;
Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers; voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 28 mei 2019 waarbij de heer Peter De Bock werd aangeduid als vertegenwoordiger van de algemene vergadering en mevrouw Inge Mertens, gemeenteraadslid, als plaatsvervanger voor de duur van de huidige legislatuur;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 22 oktober 2019 houdende aanduiding van de heer Robby De Caluwé als vertegenwoordiger van de algemene vergadering van de intercommunale Interwaas;
Gelet op de uitnodiging van 4 oktober 2024 van Interwaas houdende uitnodiging tot de buitengewone algemene vergadering van 20 november 2024, waarbij alle relevante stukken, agenda en documenten werden meegestuurd, als volgt:
Overwegende dat het noodzakelijk is dat de gemeente zich uitspreekt over de agendapunten die aangebracht werden op de agenda van de hierboven vermelde buitengewone algemene vergadering;
Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van Interwaas,
Art.1.Kennis te nemen van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Interwaas van 20 november 2024, als volgt:
Art. 2. De voorgestelde statutenwijziging goed te keuren.
Art. 3. De heer Robby De Caluwé, aangeduid als vertegenwoordiger in zitting van 22 oktober 2019, en de plaatsvervanger aangeduid door de gemeenteraad in zitting van 28 mei 2019, mevrouw Inge Mertens, gemeenteraadslid, op te dragen hun instemming te betuigen met het de voorgestelde agendapunten van de buitengewone algemene vergadering.
Art. 4. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van deze beslissing toe te zenden aan de intercommunale Interwaas, Lamstraat 113 te 9100 Sint-Niklaas en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers, voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;
Gelet op de statuten van TMVS dv;
Gelet op de uitnodiging per aangetekende brief van 11 september 2024 voor de buitengewone algemene vergadering van dinsdag 26 november 2024 en mededeling van de agenda met als agendapunten:
1. Wijziging van vermogen.
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen.
3. Evaluatie 2024, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur).
4. Begroting 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur).
5. Actualisering presentievergoeding.
6. Statutaire benoemingen.
Varia.
Overwegende dat het noodzakelijk is dat de gemeente zich uitspreekt over de punten die werden aangebracht op de agenda van de hierboven vermelde buitengewone algemene vergadering;
Gelet op het feit dat mevrouw Inge Mertens, gemeenteraadslid, werd aangeduid als vertegenwoordiger van de algemene vergadering en mevrouw Sarah Poppe als plaatsvervanger;
Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van TMVS dv,
Art. 1. Goedkeuring te verlenen aan alle agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv die zal gehouden worden op 26 november 2024 als volgt:
1. Wijziging van vermogen.
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen.
3. Evaluatie 2024, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2025(cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur).
4. Begroting 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur).
5. Actualisering presentievergoeding.
6. Statutaire benoemingen.
Varia.
Art. 2. De vertegenwoordiger mevrouw Inge Mertens, gemeenteraadslid, en de vervangende vertegenwoordiger mevrouw Sarah Poppe, schepen, aangeduid in gemeenteraadszitting van respectievelijk 28 mei 2019 en 7 september 2021 op te dragen hun instemming te betuigen met alle agendapunten.
Art. 3. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van deze beslissing toe te zenden aan TMVS dv, p/a Intercommunaal Beheer TMVW Stropstraat 1 te 9000 Gent of per elektronische post,20241126BAV@farys.be en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers; voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;
Overwegende dat de gemeente voor de activiteit distributienetbeheer elektriciteit en/of gas deelneemt aan de opdrachthoudende vereniging IMEWO, Intercommunale Maatschappij voor Energievoorziening in West- en Oost-Vlaanderen;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering;
Overwegende dat de gemeente per aangetekende brief van 16 september 2024 werd opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering in buitengewone zitting van IMEWO op donderdag 18 november 2024;
Gelet op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van IMEWO als volgt:
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 26 oktober 2021 houdende aanduiding van mevrouw Inge Mertens als vertegenwoordiger en de heer Stijn Deschepper als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente om deel te nemen aan de algemene vergadering van IMEWO,
Art. 1. Goedkeuring te hechten aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van IMEWO die doorgaat op donderdag 18 november 2024 als volgt.
Art. 2. De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Imewo op 21 december 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Art. 3. Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Imewo op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
Art. 4. Deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur:
Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers, voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;
Gelet op de uitnodiging van de intercommunale Westlede voor de buitengewone algemene vergadering van dinsdag 19 november 2024 waarbij alle relevante stukken, agenda en documenten werden meegestuurd;
Overwegende dat het noodzakelijk is dat de gemeente zich uitspreekt over de punten die werden aangebracht op de agenda van de hierboven vermelde buitengewone algemene vergadering;
Gelet op het feit dat mevrouw Nicole Stevelinck, gemeenteraadslid werd aangeduid als vertegenwoordiger van de algemene vergadering en de heer Robby De Caluwé, raadsvoorzitter als plaatsvervanger voor de duur van de huidige legislatuur;
Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van de intercommunale Westlede;
Gelet op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Westlede:
Gelet op het voorstel van het college van burgemeester en schepenen,
Art. 1. Kennis te nemen van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van de intercommunale Westlede die doorgaat op 19 november 2024 met volgende agenda:
Art. 2. De eerder aangeduide vertegenwoordigers, mevrouw Stevelinck Nicole als effectief vertegenwoordiger en de heer Robby De Caluwé als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente, op te dragen hun instemming te betuigen met alle voorgestelde agendapunten van de buitengewone gewone algemene vergadering.
Art. 3. Deze beslissing bekend te maken aan de Intercommunale Westlede, Smalle Heerweg 60, 9080 Lochristi via mail shirley.baeke@westlede.be en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur,
Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers; voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;
Gelet op de uitnodiging van de intercommunale Durme-Moervaart van 30 september 2024 tot de buitengewone algemene vergadering op 18 december 2024 in de vergaderzaal van IDM, Zelebaan 42 te 9160 Lokeren met de volgende agenda:
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 26 februari 2019 waarbij mevrouw Nicole Stevelinck, gemeenteraadslid werd aangeduid als vertegenwoordiger van de algemene vergadering en de heer Frederic Dierinck, gemeenteraadslid, als plaatsvervanger voor de duur van de huidige legislatuur;
Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van de Intercommunale Durme-Moervaart;
Gelet op het voorstel van het college van burgemeester en schepenen,
Art. 1. Kennis te nemen van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van IDM die zal gehouden worden op 18 december 2024 als volgt:
Art. 2. De vertegenwoordiger aangeduid door de gemeenteraad in zitting van 26 februari 2019, mevrouw Nicole Stevelinck en de heer Frederic Dierinck, plaatsvervanger, op te dragen hun instemming te betuigen met alle geagendeerde punten.
Art. 3. Deze beslissing bekend te maken aan IDM, Zelebaan 42, 9160 Lokeren, en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 30 oktober 2018 houdende goedkeuring toetreding en ondertekening auditcharter vanuit het belang van een (interne) audit en evaluatie, met de daaruit volgende aanbevelingen en verbetervoorstellen (tips & tricks, goede praktijken zoals bekend bij andere lokale organisaties), als instrument om de werking en de beheerscontrole te verbeteren;
Overwegende dat Audio op 15 juni 2010 is opgericht als een vereniging in het kader van titel 8 (hoofdstuk 1) van het OCMW-decreet;
Overwegende dat de vereniging Audio uitsluitend werkt voor vennoten-leden;
Gelet op de statuten van Audio;
Gelet op de algemene vergadering van 30 september 2024;
Overwegende dat het verslag van de algemene vergadering ter kennisgeving wordt voorgelegd aan de vennoten-leden,
Art. 1. Kennis te nemen van het verslag van de algemene vergadering van Audio van 30 september 2024.
Art. 2. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van deze beslissing toe te zenden aan Audio, en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Feitelijke context
In het kader van het aanbod fietslease voor het gemeente- en OCMW-personeel werd in zitting van 24 oktober 2023 een fietspolicy vastgesteld. Deze policy omvat o.a. de modaliteiten over de bestellings- en gebruiksvoorwaarden, de voorwaarden m.b.t. de budgetcreatie en het einde van de overeenkomst.
Er wordt voorgesteld om de bestaande policy in lijn te brengen met de hogere fiscale regelgeving.
Juridische context
Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017;
De wet van 08.04.1965 tot instelling van de arbeidsreglementen;
De wet van 19.12.1974 tot regeling van de relaties tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel;
De wet van 18.12.2002 tot wijziging van de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen;
Het besluit van de Vlaamse Regering van 20.01.2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen;
De rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel, vastgesteld bij raadbesluit van 23 december 2008, zoals later gewijzigd;
Het arbeidsreglement van het gemeentepersoneel, vastgesteld bij raadsbesluit van 31 maart 2015, zoals later gewijzigd.
Procedurale vereisten
De aanpassing aan de fietspolicy (bijlage aan het arbeidsreglement) werd voorgelegd aan:
Argumentatie
Er wordt voorgesteld om volgende verduidelijkende bepalingen toe te voegen:
Er wordt voorgesteld om de fietspolicy in die zin aan te vullen en opnieuw vast te stellen voor het gemeentepersoneel van Moerbeke, en als bijlage te voegen aan het arbeidsreglement.
Art. 2. Dit reglement wordt als bijlage aan het arbeidsreglement gevoegd.
Art. 3. Deze beslissing wordt bekendgemaakt op de webtoepassing en ter kennis gebracht van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur;
Gelet op het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997, artikelen 27, 28, 33, 37, 62, 76 en 179;
Overwegende dat een schoolbestuur voor elk van zijn basisscholen een schoolreglement moet opstellen dat de betrekkingen tussen het schoolbestuur en de ouders en de leerlingen regelt;
Overwegende dat de wijziging aan het schoolreglement voor het schooljaar 2024-2025 betrekking heeft op de minder scherpe maximumfactuur;
Gelet op het advies van de schoolraad van 3 juni 2024,
Art. 1. Het bestaande schoolreglement gewoon basisonderwijs goedgekeurd met inbegrip van de infobrochure door de gemeenteraad in zitting van 27 juni 2023 op te heffen.
Art. 2. Het geactualiseerde schoolreglement gewoon basisonderwijs voor het schooljaar 2024-2025 vast te stellen.
Art. 3. De meer specifieke regels en afspraken door het college van burgemeester en schepenen te laten opnemen in de infobrochure.
Art. 4. Het schoolreglement gewoon basisonderwijs en de infobrochure bij elke inschrijving van een leerling en nadien bij elke wijziging ter beschikking te stellen aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord, hetzij op papier, hetzij via een elektronische drager.
Art. 5. Deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de directie en het personeel van de gemeentelijke basisschool De Vlinderdreef en deze beslissing ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Gelet op de wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties;
Gelet op het koninklijk besluit van 21 december 2013 tot vaststelling van de kwalificatie- en onafhankelijkheidsvoorwaarden van de ambtenaar belast met de oplegging van de administratieve geldboete en tot inning van de boetes in uitvoering van de wet betreffende de gemeentelijke administratieve sancties;
Gelet op het Provincieraadsbesluit van 11 september 2024 waarin de provincieraad Aline De Schepper, bachelor in het bedrijfsmanagement - afstudeerrichting rechtspraktijk, juridisch deskundige bij de Cel Administratieve Sancties van de Provincie Oost-Vlaanderen, heeft voorgedragen als sanctionerend ambtenaar met betrekking tot de Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS);
Gelet op de schriftelijke communicatie van 19 september 2024, vanwege de provincie Oost-Vlaanderen, departement POLIS, dienst Beleid en Ondersteuning, Cel Administratieve Sancties, waarbij de de gemeente uitgenodigd wordt om Aline De Schepper aan te wijzen als bijkomende sanctionerend ambtenaar belast met het opleggen van de administratieve geldboetes;
Overwegende dat de aanwijzing van een bijkomende sanctionerend ambtenaar noodzakelijk is om de continuïteit van de werking te verzekeren;
Overwegende dat de aanwijzing van een bijkomende sanctionerend ambtenaar maakt dat de werklast bij de provinciale ambtenaren kan gedeeld worden met een extra kracht;
Overwegende dat de aanwijzing van een bijkomende sanctionerend ambtenaar geen bijkomende kosten met zich meebrengt gezien het feit dat de gemeente betaalt per behandeld dossier,
Art. 1. Mevrouw Aline De Schepper aan te wijzen als sanctionerend ambtenaar in het kader van de Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS).
Art. 2. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van deze beslissing toe te sturen aan:
Art.3. Deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, gewijzigd bij decreet van 6 juli 2012;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 betreffende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012;
Gelet op het ministerieel besluit van 27 november 2006 betreffende de vaststelling van de modellen van de boekhouding van de erediensten, gewijzigd bij ministerieel besluit van 12 februari 2013;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 19 december 2023 houdende kennisname van het budget 2024 van de kerkfabriek Sint-Antonius Abt;
Gelet op de beslissing van de kerkraad Sint Antonius Abt van 26 september 2024 houdende voorstel tot budgetwijziging 2024;
Overwegende dat de budgetwijziging inhoudt dat de exploitatie-ontvangsten ongewijzigd blijven en dat de exploitatie-uitgaven globaal ongewijzigd blijven;
Gelet op de meerjarenplanning 2020-2025 zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 17 december 2019;
Overwegende dat de gemeentelijke bijdrage in het budget de grenzen van het bedrag, opgenomen in het meerjarenplan, niet overschrijdt; dat derhalve de budgetwijziging dan nog enkel ter kennisgeving aan de gemeenteraad wordt voorgelegd,
Art. 1. Kennis te nemen van de budgetwijziging 2024 van de kerkfabriek Sint Antonius Abt als volgt:
exploitatie ontvangsten |
€ 2.347,73 |
exploitatie uitgaven |
€ 36.955 |
Negatief saldo eigen dienstjaar |
€ -34.607,27 |
Gecorrigeerd overschot |
€ 3.837,31 |
Negatief saldo voor toelage |
€ - 30.769,96 |
De gemeentelijke toelage bedraagt € 30.796,96.
Investeringsontvangsten |
€ 0,00 |
Investeringsuitgaven |
€ - 16.807,07 |
Overschot investeringen dj.2023 |
€ - 11.393,11 |
Negatief saldo voor toelage |
€ 5.413,96 |
De gemeentelijke toelage bedraagt € 5.413,96.
Art. 2. Deze beslissing te hechten aan de budgetwijziging 2024 welke er integraal deel van uitmaakt.
Art. 3. Deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad,
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, gewijzigd bij decreet van 6 juli 2012;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 betreffende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012;
Gelet op het ministerieel besluit van 27 november 2006 betreffende de vaststelling van de modellen van de boekhouding van de erediensten, gewijzigd bij ministerieel besluit van 12 februari 2013;
Gelet op de beslissing van de kerkraad Sint Antonius Abt van 26 september 2024 houdende voorstel tot budget 2025 met de toelichting;
Gelet op de meerjarenplanning 2020-2025 zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 17 december 2019;
Overwegende dat de toelage in het budget 2025 de grens van de goedgekeurde meerjarenplanning overstijgt, waardoor dit budget door de gemeenteraad geadviseerd moet worden;
Gelet op het visum van de financieel directeur dat het bedrag voorzien is op kredietartikel 0790-00/6643000,
Art. 1. Het budget 2025 van de kerkfabriek Sint Antonius Abt gunstig te adviseren als volgt:
exploitatie ontvangsten |
€ 1.997,73 |
exploitatie uitgaven |
€ 40.926,12 |
Negatief saldo eigen dienstjaar |
€ -38.928,39 |
Gecorrigeerd overschot |
€ 7.655,58 |
Negatief saldo voor toelage |
€ - 31.272,81 |
De gemeentelijke toelage bedraagt € 31.272,81.
Investeringsontvangsten |
€ 452.025,16 |
Investeringsuitgaven |
€ 541.480,11 |
tekort investeringen |
€ - 89.453,95 |
De gemeentelijke toelage bedraagt € 89.453,95
Art. 2. De gemeentelijke toelagen van € 31.272,81 en €89.453,95 goed te keuren.
Art. 3. Deze beslissing te hechten aan het budget 2025 welke er integraal deel van uitmaakt.
Art. 4. Deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Namens Gemeenteraad,
Karin Van de Sompel
Algemeen directeur
Robby De Caluwe
Voorzitter