Terug
Gepubliceerd op 23/11/2023

Notulen  Gemeenteraad

di 24/10/2023 - 19:30 Raadzaal
Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
Stijn Deschepper, Burgemeester
Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
Barbara Put, Adjunct algemeen directeur
  • Openbaar

    • Goedkeuring verslag vorige zitting.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 32 e.v.;

      Gelet op de omzendbrief betreffende het bestuurlijk toezicht en de bekendmakingsplicht in het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het Provinciedecreet van 9 december 2005;

      Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen;

      Overwegende dat de notulen van de zitting van 19 september 2023 ter goedkeuring worden voorgelegd,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art. 1. De notulen van de zitting van de gemeenteraad van 19 september 2023 goed te keuren.

    • Goedkeuring afsprakenkader lopende zaken.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      Bevoegdheid

      De gemeenteraad is bevoegd conform artikel 349 van het decreet lokaal bestuur.

       

      Toelichting

      In zitting van 19 september 2023 keurde de gemeenteraad het gezamenlijk voorstel tot samenvoeging van de stad Lokeren en de gemeente Moerbeke goed. De gemeenteraad van Lokeren deed dit in zitting van 18 september 2023.
      Artikel 349 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat gemeenten die het gezamenlijk voorstel tot samenvoeging goedgekeurd hebben, vanaf dat ogenblik in een periode van lopende zaken treden.
      Het DLB omschrijft niet wat onder de noemer lopende zaken valt. In de praktijk wordt echter aangenomen dat de volgende aangelegenheden tot de lopende zaken behoren:

      1. de dringende zaken, zelfs al zijn het zaken van algemeen politiek belang, waarvan de regeling niet redelijkerwijs kan worden uitgesteld;
      2. de zaken van dagelijks bestuur waarvan het belang gering is;
      3. de zaken die meer zijn dan zaken van dagelijks bestuur maar ook geen algemeen politiek belang hebben, zoals:
        1. de normale voortzetting of beëindiging van een regelmatig ingezette procedure;
        2. zaken die voor de periode van lopende zaken beleidsmatig beslecht zijn en de besturen zonder overhaasting kunnen afwerken.

      De bedoeling is om te vermijden dat de betrokken gemeenten in die laatste periode voor de fusie nog snel ingrijpende beslissingen zouden kunnen nemen die de fusiegemeente zouden kunnen bezwaren, vooral vanuit financieel oogpunt.
      Artikel 349, eerste lid, laatste zin, DLB bepaalt daarnaast dat handelingen die niet tot deze lopende zaken behoren, worden gesteld na een verplicht overleg tussen de gemeenten. De manier waarop dit overleg ingevuld wordt, behoort tot de lokale autonomie. De gemeenten zijn dus vrij om te bepalen hoe ze dat overleg invullen.

      In dit kader werd een afsprakennota opgemaakt met betrekking tot budgettaire wijzigingen tijdens de periode van lopende zaken.

      Aan de gemeenteraad wordt gevraagd deze afsprakennota goed te keuren.


      Feitelijke context

      In zitting van 19 september 2023 keurde de gemeenteraad het gezamenlijk voorstel tot samenvoeging van de stad Lokeren en de gemeente Moerbeke goed. De gemeenteraad van Lokeren deed dit in zitting van 18 september 2023. Artikel 349 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat gemeenten die het gezamenlijk voorstel tot samenvoeging goedgekeurd hebben, vanaf dat ogenblik in een periode van lopende zaken treden. Het DLB omschrijft niet wat onder de noemer lopende zaken valt.

      In de praktijk wordt echter aangenomen dat de volgende aangelegenheden tot de lopende zaken behoren:

      1. de dringende zaken, zelfs al zijn het zaken van algemeen politiek belang, waarvan de regeling niet redelijkerwijs kan worden uitgesteld;
      2. de zaken van dagelijks bestuur waarvan het belang gering is;
      3. de zaken die meer zijn dan zaken van dagelijks bestuur maar ook geen algemeen politiek belang hebben, zoals:
        1. de normale voortzetting of beëindiging van een regelmatig ingezette procedure;
        2. zaken die voor de periode van lopende zaken beleidsmatig beslecht zijn en de besturen zonder overhaasting kunnen afwerken.

      De bedoeling is om te vermijden dat de betrokken gemeenten in die laatste periode voor de fusie nog snel ingrijpende beslissingen zouden kunnen nemen die de fusiegemeente zouden kunnen bezwaren, vooral vanuit financieel oogpunt.

      Artikel 349, eerste lid, laatste zin, DLB bepaalt daarnaast dat handelingen die niet tot deze lopende zaken behoren, worden gesteld na een verplicht overleg tussen de gemeenten. De manier waarop dit overleg ingevuld wordt, behoort tot de lokale autonomie. De gemeenten zijn dus vrij om te bepalen hoe ze dat overleg invullen.
      In dit kader werd een afsprakennota opgemaakt met betrekking tot budgettaire wijzigingen tijdens de periode van lopende zaken.


      Juridische context

      Artikel 349 decreet lokaal bestuur.


      Argumentatie

      De afsprakennota werd opgesteld om ervoor te zorgen dat het voor alle entiteiten duidelijk is hoe er dient omgegaan te worden met nieuwe of hogere uitgaven dan ingeschat in het laatst goedgekeurde meerjarenplan en budget 2024.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art. 1. De afsprakennota m.b.t. budgettaire wijzigingen tijdens de periode van 'lopende zaken' wordt goedgekeurd.

    • Goedkeuring gemeentelijke dotatie 2024 voor de hulpverleningszone Centrum.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet lokaal bestuur;

      Gelet op de wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, artikelen 67 en 68;

      Gelet op het Koninklijk besluit van 19 april 2014 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de hulpverleningszones;

      Gelet op het feit dat de dotaties van de gemeenten aan de hulpverleningszone Centrum jaarlijks worden goedgekeurd door de gemeenteraad;

      Gelet op de bespreking in de begrotingscommissie, waarna het zonecollege van de hulpverleningszone Centrum op 20 september 2023 het ontwerp van begroting voor het dienstjaar 2024 heeft goedgekeurd;

      Overwegende dat de dotaties van de gemeenten aan de hulpverleningszone dienen goedgekeurd te worden door de gemeenteraad; dat in functie van het ontwerp van de begroting en de door de gemeenten aanvaarde verdeelsleutel, voor 2024 door de gemeente Moerbeke volgende dotaties worden toegekend aan de Hulpverleningszone Centrum:

      • voor exploitatie: € 292.305,00
      • voor investeringen: € 27.349,00
      • bijdrage voor de pensioenen: € 1.045,00

      Overwegende dat de definitieve goedkeuring van de begroting 2024 door de zoneraad is ingepland voor 25 oktober 2023;

      Gelet op het feit dat de goedkeuring van de toezichthoudende overheid is vereist opdat de begroting uitvoerbaar zou zijn, dat het bestuurlijk toezicht daarom een afschrift van de gemeenteraadsbesluiten betreffende de dotaties aan de zone dient te ontvangen;

      Gelet op het voorstel van het college van burgemeester en schepenen,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art. 1. Goedkeuring te verlenen aan de dotatie 2024 voor de hulpverleningszone Centrum, zijnde € 292.305,00 voor de exploitatie-uitgaven en € 27.349,00 voor de investeringsuitgaven en € 1.045,00 voor de pensioenen.

      Art. 2. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van dit besluit ter kennis te brengen aan de Hulpverleningszone Centrum en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • Goedkeuring fietsbeleid in het kader van de opstart van het project fietslease.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Feitelijke context

      Ingevolge het principieel akkoord van het college van burgemeester en schepenen van 24 april 2023 om fietslease aan te bieden, werd:

      • voor de medewerkers van gemeente Moerbeke toegetreden tot de gegunde raamovereenkomst van stad Lokeren met de firma o2o.
      • in de rechtspositieregeling van de gemeente, bij beslissing van 27 juni 2023, de mogelijkheid tot de (gehele of gedeeltelijke) omzetting van de eindejaarstoelage in een theoretisch budget ter bevordering van fietsmobiliteit ingeschreven.

      De verdere modaliteiten rond fietslease dienen nu te worden vastgelegd in een fietspolicy, dat als bijlage aan het arbeidsreglement wordt gevoegd.

       

      Juridische context

      Het decreet lokaal bestuur van 22.12.2017;

      De wet van 8.04.1965 tot instelling van de arbeidsreglementen;

      De wet van 19.12.1974 tot regeling van de relaties tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel;

      De wet van 18.12.2002 tot wijziging van de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen;

      Het besluit van de Vlaamse Regering van 07.12.2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn;

      Het besluit van de Vlaamse regering van 12 maart 2021 waarbij is goedgekeurd dat lokale besturen fietslease kunnen aanbieden aan hun medewerkers; waarbij dit besluit de mogelijkheid regelt om als werkgever personeelsleden vrijwillig vakantiedagen en/of eindejaarstoelage en/of fietsvergoeding in te laten ruilen tegen voordelen ter bevordering van fietsmobiliteit;

      Het besluit van de Vlaamse Regering van 20.01.2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen;

      De rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel, vastgesteld bij raadbesluit van 23 december 2008, zoals later gewijzigd;

      Het arbeidsreglement van het gemeentepersoneel, vastgesteld bij raadsbesluit van 31 maart 2015, zoals later gewijzigd.

       

      Procedurale vereisten

      De voorgestelde fietspolicy (bijlage aan het arbeidsreglement) werd voorgelegd aan de vakorganisaties in het syndicaal onderhandelingscomité van 05.09.2023, zoals opgenomen in de notulen en het protocol van voormelde vergadering.

      In het kader van deze onderhandelingen werd, naar analogie met stad Lokeren, tegemoet gekomen aan een aantal vragen van de vakorganisaties, o.a. wat betreft de verbrekingsvergoeding bij beëindiging van het leasecontract. In volgende gevallen zal de verbrekingsvergoeding ten laste worden genomen door de werkgever (i.p.v. het personeelslid):

      • beëindiging van de tewerkstelling wegens medische overmacht
      • vervroegde pensionering (Medex)
      • overlijden van het personeelslid
      • ontslag door de werkgever tijdens de inwerkperiode

       

      Argumentatie

      In uitvoering van de raamovereenkomst werd in samenspraak met de firma o2o een fietspolicy uitgewerkt. Hierin worden o.a. volgende modaliteiten verder uitgewerkt:

      • voorwaarden m.b.t. budgetcreatie (vb. uitsluitingen en gevolgen op de eindejaarstoelage)
      • bestellings- en gebruiksvoorwaarden
      • voorwaarden bij einde van de overeenkomst

      Er wordt voorgesteld om de fietspolicy vast te stellen voor het gemeentepersoneel van Moerbeke en als bijlage te voegen aan het arbeidsreglement.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art. 1. De gemeenteraad keurt de voorgestelde fietspolicy goed en stelt het fietsbeleid met ingang van 24 oktober 2023 vast zoals bepaald in de bijlage aan dit besluit.

      Art. 2. Dit reglement wordt als bijlage aan het arbeidsreglement gevoegd.

      Art. 3. Deze beslissing wordt bekendgemaakt op de webtoepassing en ter kennis gebracht van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • IDM: kennisname agenda buitengewone algemene vergadering en goedkeuring stemgedrag.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet lokaal bestuur,

      Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers; voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;

      Gelet op de aangetekende brief van de intercommunale Durme-Moervaart van 22 september 2023 houdende uitnodiging tot de buitengewone algemene vergadering van IDM op 20 december 2023 in de vergaderzaal van IDM, Zelebaan 42 te 9160 Lokeren met de volgende agenda:

      1. Statutenwijziging conformering vennootschapsrecht.
      2. Goedkeuring Beleidsnota 2024.
      3. Goedkeuring communicatieplan 2024.
      4. Goedkeuring begroting 2024 bestaande uit:
        - de toelichting;
        - de exploitatierekening 2024 met verdeling per vennoot;
        - de detailrekening van de kosten;
        - de detailrekening van de opbrengsten;
        - het investeringplan 2024;
        - de begroting 2024 van de milieudienst (enkel voor Wachtebeke en Moerbeke);
      5. Aanvraag tot afwijking regiovorming conform art. 7 regiodecreet.
      6. Benoeming bestuurders.
      7. Varia.

      Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 26 februari 2019 waarbij mevrouw Nicole Stevelinck, gemeenteraadslid werd aangeduid als vertegenwoordiger van de algemene vergadering en de heer Frederic Dierinck, gemeenteraadslid, als plaatsvervanger voor de duur van de huidige legislatuur;

      Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van de Intercommunale Durme-Moervaart;

      Gelet op het voorstel van het college van burgemeester en schepenen,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art. 1. Kennis te nemen van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van IDM die zal gehouden worden op woensdag 20 december 2023 als volgt:

      1. Statutenwijziging conformering vennootschapsrecht.
      2. Goedkeuring Beleidsnota 2024.
      3. Goedkeuring communicatieplan 2024.
      4. Goedkeuring begroting 2024 bestaande uit:
        - de toelichting;
        - de exploitatierekening 2024 met verdeling per vennoot;
        - de detailrekening van de kosten;
        - de detailrekening van de opbrengsten;
        - het investeringplan 2024;
        - de begroting 2024 van de milieudienst (enkel voor Wachtebeke en Moerbeke);
      5. Aanvraag tot afwijking regiovorming conform art. 7 regiodecreet.
      6. Benoeming bestuurders.
      7. Varia.

      Art. 2. De vertegenwoordiger aangeduid door de gemeenteraad in zitting van 26 februari 2019, mevrouw Nicole Stevelinck en de heer Frederic Dierinck, plaatsvervanger, op te dragen hun instemming te betuigen met alle geagendeerde punten.

      Art. 3. Deze beslissing bekend te maken aan IDM, Zelebaan 42, 9160 Lokeren, en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • Intercommunale Westlede: kennisname agenda buitengewone algemene vergadering en goedkeuring stemgedrag.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet lokaal bestuur:

      Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers, voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;

      Gelet op de uitnodiging van de intercommunale Westlede voor de buitengewone algemene vergadering van dinsdag 12 december 2023 waarbij alle relevante stukken, agenda en documenten werden meegestuurd;

      Overwegende dat het noodzakelijk is dat de gemeente zich uitspreekt over de punten die werden aangebracht op de agenda van de hierboven vermelde buitengewone algemene vergadering;

      Gelet op het feit dat mevrouw Nicole Stevelinck, gemeenteraadslid werd aangeduid als vertegenwoordiger van de algemene vergadering en de heer Robby De Caluwé, raadsvoorzitter als plaatsvervanger voor de duur van de huidige legislatuur;

      Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van de intercommunale Westlede;

      Gelet op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Westlede:

      1. Goedkeuring verslag van de Algemene Vergadering van 30/05/2023
      2. Activiteiten en strategie 2024
      3. Begroting 2024
      4. Varia

      Gelet op het voorstel van het college van burgemeester en schepenen,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art. 1. Kennis te nemen van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van de intercommunale Westlede die doorgaat op 12 december 2023 met volgende agenda:

      1. Goedkeuring verslag van de Algemene Vergadering van 30/05/2023.
      2. Activiteiten en strategie 2024.
      3. Begroting 2024.
      4. Varia.

      Art. 2. De eerder aangeduide vertegenwoordigers, mevrouw Stevelinck Nicole als effectief vertegenwoordiger en de heer Robby De Caluwé als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente, op te dragen hun instemming te betuigen met alle voorgestelde agendapunten van de buitengewone gewone algemene vergadering.

      Art. 3. Deze beslissing bekend te maken aan de Intercommunale Westlede, Smalle Heerweg 60, 9080 Lochristi via mail 12122023bavwl@westlede.be en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • INTERWAAS: kennisname agenda buitengewone algemene vergadering en goedkeuring stemgedrag.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet over het lokaal bestuur;

      Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers; voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;

      Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 28 mei 2019 waarbij de heer Peter De Bock werd aangeduid als vertegenwoordiger van de algemene vergadering en mevrouw Inge Mertens, gemeenteraadslid, als plaatsvervanger voor de duur van de huidige legislatuur;

      Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 22 oktober 2019 houdende aanduiding van de heer Robby De Caluwé als vertegenwoordiger van de algemene vergadering van de intercommunale Interwaas;

      Gelet op de uitnodiging van 6 oktober 2023 van Interwaas houdende uitnodiging tot de buitengewone algemene vergadering van woensdag 6 december 2023, waarbij alle relevante stukken, agenda en documenten werden meegestuurd, als volgt:

      1. Statutenwijziging;
      2. Activiteitenprogramma en strategie voor 2024;
      3. Begroting 2024;
      4. Aanduiding van een lasthebber voor de buitengewone algemene vergadering van Maatschappij voor het haven-, grond- en industrialisatiebeleid van het Linkerscheldeoevergebied op 13 december 2023 en vaststelling van diens mandaat;

      Overwegende dat het noodzakelijk is dat de gemeente zich uitspreekt over de agendapunten die aangebracht werden op de agenda van de hierboven vermelde buitengewone algemene vergadering;

      Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van Interwaas,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art.1.Kennis te nemen van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Interwaas van woensdag 6 december 2023, als volgt:

      1. Statutenwijziging.
      2. Activiteitenprogramma en strategie voor 2024.
      3. Begroting 2024.
      4. Aanduiding van een lasthebber voor de buitengewone algemene vergadering van Maatschappij voor het haven-, grond- en industrialisatiebeleid van het Linkerscheldeoevergebied op 13 december 2023 en vaststelling van diens mandaat.

      Art. 2. De voorgestelde statutenwijziging goed te keuren.

      Art. 3. De heer Robby De Caluwé, aangeduid als vertegenwoordiger in zitting van 22 oktober 2019, en de plaatsvervanger aangeduid door de gemeenteraad in zitting van 28 mei 2019, mevrouw Inge Mertens, gemeenteraadslid, op te dragen hun instemming te betuigen met het de voorgestelde agendapunten van de buitengewone algemene vergadering.

      Art. 4. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van deze beslissing toe te zenden aan de intercommunale Interwaas, Lamstraat 113 te 9100 Sint-Niklaas en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • TMVS dv: kennisname agenda buitengewone algemene vergadering en goedkeuring stemgedrag.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet lokaal bestuur;

      Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers, voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;

      Gelet op de statuten van TMVS dv;

      Gelet op de uitnodiging per aangetekende brief van 3 oktober 2023 voor de buitengewone algemene vergadering van dinsdag 12 december 2023 en mededeling van de agenda met als agendapunten:

      1. Wijziging van vermogen.
      2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen.
      3. Evaluatie 2023, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2024 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur).
      4. Begroting 2024 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur).
      5. Statutaire benoemingen.
      6. Statutenwijziging.
      6.1. Toelichtende nota bij de statutenwijziging met artikelsgewijze bespreking.
      6.2. Nieuwe tekst van de statuten.
      7. Overboeking van het (oorspronkelijk) vast kapitaal (rekening 111 Onbeschikbare inbreng buiten het kapitaal) naar een beschikbare eigenvermogensrekening.
      8. Overboeking van de in het verleden aangelegde wettelijke reserves (rekening 1311 Statutair onbeschikbare reserves) naar een beschikbare eigenvermogensrekening.
      9. Volmachten.
      Varia.

      Overwegende dat het noodzakelijk is dat de gemeente zich uitspreekt over de punten die werden aangebracht op de agenda van de hierboven vermelde buitengewone algemene vergadering;

      Gelet op het feit dat mevrouw Inge Mertens, gemeenteraadslid, werd aangeduid als vertegenwoordiger van de algemene vergadering en mevrouw Sarah Poppe als plaatsvervanger;

      Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van TMVS dv,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Onthouders: Lut van de Vijver, Martine Dieleman, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper
      Resultaat: Met 12 stemmen voor, 4 onthoudingen
      Besluit

      Art. 1. Goedkeuring te verlenen aan alle agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv die zal gehouden worden op 12 december 2023 als volgt:

      1. Wijziging van vermogen.
      2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen.
      3. Evaluatie 2023, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2024 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur).
      4. Begroting 2024 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur).
      5. Statutaire benoemingen.
      6. Statutenwijziging.
      6.1. Toelichtende nota bij de statutenwijziging met artikelsgewijze bespreking.
      6.2. Nieuwe tekst van de statuten.
      7. Overboeking van het (oorspronkelijk) vast kapitaal (rekening 111 Onbeschikbare inbreng buiten het kapitaal) naar een beschikbare eigenvermogensrekening.
      8. Overboeking van de in het verleden aangelegde wettelijke reserves (rekening 1311 Statutair onbeschikbare reserves) naar een beschikbare eigenvermogensrekening.
      9. Volmachten.
      Varia.

      Art. 2. De voorgestelde statutenwijziging goed te keuren.

      Art. 3. De vertegenwoordiger mevrouw Inge Mertens, gemeenteraadslid, en de vervangende vertegenwoordiger mevrouw Sarah Poppe, schepen, aangeduid in gemeenteraadszitting van respectievelijk 28 mei 2019 en 7 september 2021 op te dragen hun instemming te betuigen met alle agendapunten.

      Art. 4. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van deze beslissing toe te zenden aan TMVS dv, p/a Intercommunaal Beheer TMVW Stropstraat 1 te 9000 Gent of per elektronische post,20231212BAVTMVS@farys.be en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • TMVW ov: kennisname agenda buitengewone algemene vergadering en goedkeuring stemgedrag.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet lokaal bestuur;

      Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers, voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;

      Gelet op de statuten van TMVW ov;

      Gelet op de uitnodiging per aangetekende brief voor de buitengewone algemene vergadering van 15 december 2023 en mededeling van de agenda met als agendapunten:

      1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal.
      2. Actualisering van bijlage 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal.
      3. Evaluatie 2023, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2024 (cfr. artikel 432 DLB).
      4. Begroting 2024 (cfr. artikel 432 DLB ).
      5. Statutaire benoemingen.
      6. Samenwerking binnen Waterunie Operator
        6.1. Kennisname bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        6.2. Goedkeuring tot oprichting van de naamloze vennootschap van publiek recht "Waterunie Operator" overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        6.3. Statutenwijziging Farys
        6.3.1. Toelichtende nota bij de statutenwijziging met artikelsgewijze bespreking
        6.3.2. Nieuwde tekst van de statuten
        6.3.3. Volmachten
      7. Samenwerking met Azulatis
        7.1. Kennisname bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        7.2. Statuten Azulatis NV - kennisname
        7.3. Goedkeuring tot deelname aan de naamloze vennootschap Azulatis overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
      8. Samenwerking met SWDE
        8.1. Kennisname bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        8.2. Goedkeuring tot deelname aan de naamloze vennootschap Mainvault overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        8.3. Statuten Mainvault NV
        Varia

      Overwegende dat het noodzakelijk is dat de gemeente zich uitspreekt over de punten die werden aangebracht op de agenda van de hierboven vermelde buitengewone algemene vergadering;

      Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 7 september 2021 houdende aanduiding van de heer Koen Mertens als vertegenwoordiger en mevrouw Annelie Van Hecke als plaatsvervanger om de gemeente te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van TMVW ov;

      Gelet op het feit dat de gemeente ten volle haar rol wil spelen als aandeelhouder van TMVW ov,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Onthouders: Lut van de Vijver, Martine Dieleman, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper
      Resultaat: Met 12 stemmen voor, 4 onthoudingen
      Besluit

      Art. 1. Goedkeuring te verlenen aan alle agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van TMVW ov die zal gehouden worden op 15 december 2023 als volgt:

      1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal.
      2. Actualisering van bijlage 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal.
      3. Evaluatie 2023, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2024 (cfr. artikel 432 DLB).
      4. Begroting 2024 (cfr. artikel 432 DLB ).
      5. Statutaire benoemingen.
      6. Samenwerking binnen Waterunie Operator
        6.1. Kennisname bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        6.2. Goedkeuring tot oprichting van de naamloze vennootschap van publiek recht "Waterunie Operator" overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        6.3. Statutenwijziging Farys
        6.3.1. Toelichtende nota bij de statutenwijziging met artikelsgewijze bespreking
        6.3.2. Nieuwde tekst van de statuten
        6.3.3. Volmachten
      7. Samenwerking met Azulatis
        7.1. Kennisname bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        7.2. Statuten Azulatis NV - kennisname
        7.3. Goedkeuring tot deelname aan de naamloze vennootschap Azulatis overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
      8. Samenwerking met SWDE
        8.1. Kennisname bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        8.2. Goedkeuring tot deelname aan de naamloze vennootschap Mainvault overeenkomstig artikel 472, § 1, tweede lid DLB
        8.3. Statuten Mainvault NV
        Varia

      Art. 2. De vertegenwoordiger de heer Koen Mertens, schepen en de vervangende vertegenwoordiger mevrouw Annelie Van Hecke, gemeenteraadslid, aangeduid in gemeenteraadszitting van 7 september 2021 op te dragen alle akten en bescheiden met betrekking tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov vastgesteld op 15 december 2023, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de (gemeente)raad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Buitengewone Algemene Vergadering.

      Art. 3. Een voor eensluidend verklaard uittreksel van deze beslissing toe te zenden aan Farys TMVW, Stropstraat 1 te 9000 Gent, of per elektronische post, 20231215BAVTMVW@farys.be en deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • Zefier: kennisname agenda buitengewone algemene vergadering en goedkeuring stemgedrag.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, en in het bijzonder op de artikelen 40 en 41;

      Gelet op de wet van 21 december 1994 houdende sociale en diverse bepalingen, artikel 180;

      Gelet op het feit dat de gemeente vennoot is van de de coöperatieve vennootschap (met beperkte aansprakelijkheid) Zefier, met zetel te Koning Albert II-laan 37, 1030 Schaarbeek en geregistreerd bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (RPR Brussel, Nederlandstalige afdeling) 0680.832.904 (“Zefier”);

      Gelet op de statuten van de Zefier inzonderheid de artikelen 27 en 28;

      Gelet op de uitnodiging via e-mail van 12 juni 2023 tot de buitengewone algemene vergadering van Zefier op 19 december 2023;

      Gelet op de ter beschikking gestelde stukken;

      Overwegende dat naar aanleiding van de invoering van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen (het “WVV”) Zefier uiterlijk tegen 1 januari 2024 haar statuten in overeenstemming dient te brengen met de dwingende bepalingen van het WVV;

      Overwegende dat in dat verband de raad van bestuur van Zefier een ontwerp van statutenwijziging heeft voorbereid, waarvan de ontwerptekst samen met een artikelsgewijze toelichting, een verslag betreffende de soorten van aandelen en een verslag betreffende coöperatieve finaliteit aan de stad/gemeente werden overgemaakt. Daarin stelt de raad van bestuur onder meer voor Zefier te laten voortbestaan als een coöperatieve vennootschap, aangezien Zefier kan worden geacht een coöperatieve finaliteit te hebben;

      Overwegende dat de wijzigingen aan de statuten van Zefier notarieel dienen te worden vastgesteld op een buitengewone algemene vergadering van Zefier. Deze algemene vergadering strekt er louter toe de wijzigingen zoals die zijn voorgesteld door de raad van bestuur goed te keuren. Om die reden en teneinde de praktische implementatie van de statutenwijziging te vereenvoudigen, stelt de raad van bestuur aan de vennoten van Zefier voor om een volmacht te verlenen teneinde de gemeente te vertegenwoordigen op deze buitengewone algemene vergadering;

      Overwegende dat geen bezwaren voorhanden zijn om de goedkeuring van de voorgelegde agendapunten te weigeren;

      Overwegende dat dit besluit geen financiële gevolgen heeft,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Onthouders: Lut van de Vijver, Martine Dieleman, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper
      Resultaat: Met 12 stemmen voor, 4 onthoudingen
      Besluit

      Art. 1. Kennis te nemen van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Zefier op 19 december 2023 en van de bijhorende stukken:

      1. Omvorming van de statutair onbeschikbare eigen vermogensrekening in een beschikbare eigen vermogensrekening.
      2. Kennisname van de volgende verslagen:
      i. het verslag van het bestuursorgaan over de invoering van de coöperatieve finaliteit van de Vennootschap in de statuten opgesteld overeenkomstig artikel 6:86 van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen
      ii. het verslag van het bestuursorgaan over de wijziging van de rechten verbonden aan de verschillende soorten van aandelen van de Vennootschap opgesteld overeenkomstig artikel 6:87 van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen ingevolge de creatie van nieuwe soorten van aandelen, en de afschaffing van soorten van aandelen
      iii. het verslag van de commissaris waarin wordt beoordeeld of de financiële en boekhoudkundige gegevens die aan het verslag van het bestuursorgaan ten grondslag liggen getrouw en voldoende zijn in al hun materiële aspecten om de algemene vergadering te informeren, opgesteld in toepassing van artikel 6:87 van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen.
      3. Toevoeging van een nieuw artikel in de statuten inzake de coöperatieve waarden en finaliteit van de Vennootschap.
      4. Aanname van een nieuwe tekst van statuten teneinde deze onder meer in overeenstemming te brengen met de genomen beslissingen en met het Wetboek van vennootschappen en verenigingen. 
      5. Volmacht voor de coördinatie van statuten.
      6. Machtiging aan het bestuursorgaan tot uitvoering van de te nemen beslissingen.
      7. Volmacht voor de formaliteiten.

      Art. 3. De statutenwijziging van Zefier zoals zij werd voorgelegd integraal goed te keuren.

      Art. 4. De heer Philippe Rossie, secretaris van Zefier, iedere advocaat of medewerker van het advocatenkantoor Stibbe (met zetel te Loksumstraat 25, 1000 Brussel) en iedere medewerker van het notariskantoor Berquin (met zetel te Lloyd Georgelaan 11, 1000 Brussel), alleen handelend en met mogelijkheid tot indeplaatsstelling, als afgevaardigde aan te duiden op de buitengewone algemene vergadering van Zefier, waarbij de afgevaardigde handelt volgens de steminstructies van de gemeenteraad;

      Art. 5. Opdracht te geven aan de afgevaardigde om op de buitengewone algemene vergadering van Zefier alle punten van de agenda goed te keuren. Eveneens opdracht te geven aan de afgevaardigde om alle overige handelingen en/of transacties te stellen die nodig zijn of nuttig kunnen zijn in het kader van de voorgenomen buitengewone algemene vergadering.

      Art. 6. Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan ZEFIER cvba, Ravensteingalerij 4 bus 2, 1000 Brussel via info@zefier.be en de beslissing bekend te maken aan de heer Gouverneur van de Provincie Oost-Vlaanderen via de overzichtslijst zoals bedoeld in artikel 252§ 1 van het gemeentedecreet.

       

    • IMEWO: Kennisname agenda buitengewone algemene vergadering en goedkeuring stemgedrag.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet lokaal bestuur;

      Overwegende dat overeenkomstig artikel 432 van voormeld decreet lokaal bestuur, de algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers; voor de gemeenten worden ze rechtstreeks aangewezen door de gemeenteraden uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen;

      Overwegende dat de gemeente voor de activiteit distributienetbeheer elektriciteit en/of gas deelneemt aan de opdracht­houdende vereniging IMEWO, Intercommunale Maatschappij voor Energie­voorziening in West- en Oost-Vlaanderen;

      Overwegende dat de gemeente per aangetekende brief van 9 oktober 2023 werd opgeroepen om deel te nemen aan de algemene ver­gadering in buitengewone zitting van IMEWO op donderdag 21 december 2023;

      Gelet op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van IMEWO als volgt:

      1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2024 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2024;
      2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 ev WVV;
      3. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten;
      4. Statutaire benoemingen;
      5. Statutaire mededelingen;

      Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 26 oktober 2021 houdende aanduiding van mevrouw Inge Mertens als vertegenwoordiger en de heer Stijn Deschepper als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente om deel te nemen aan de algemene vergadering van IMEWO,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Onthouders: Lut van de Vijver, Martine Dieleman, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper
      Resultaat: Met 12 stemmen voor, 4 onthoudingen
      Besluit

      Art. 1. Goedkeuring te hechten aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van IMEWO die doorgaat op donderdag 21 december 2023 als volgt.

      1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2024 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2024.
      2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 ev WVV.
      3. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
      4. Statutaire benoemingen.
      5. Statutaire mededelingen.

      Art. 2. De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Imewo op 21 december 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.

      Art. 3. Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Imewo, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be .

      Art. 4. Deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • Aanvullend reglement betreffende de politie over het wegverkeer: Heidestraat.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad

      Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;

      Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

      Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer van 16 maart 1968;

      Gelet op het Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg van 1 december 1975;

      Gelet op het ministerieel besluit waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald van 11 oktober 1976;

      Gelet op het decreet betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens van 16 mei 2008;

      Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens van 23 januari 2009;

      Gelet op de omzendbrief betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie van het wegverkeer van 4 april 2009;

      Overwegende dat in de Heidestraat volgende maatregelen van kracht zijn:

      • Parkeerverbod over ca. 25m, aan beide zijden voor het kruispunt met Opperstraat. Dit verbod werd ingevoerd om bij druk verkeer geen bottleneck te creëren wanneer er wachtende voertuigen zijn aan het kruispunt met Opperstraat. Geparkeerde voertuigen zouden op die plaats veel hinder veroorzaken.
      • Parkeerverbod ter hoogte van HNR 12.
      • Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, op individuele reservatie, ter hoogte van HNR 10.
      • Oversteekplaats voor voetgangers ter hoogte van de kruising met de fietssnelweg.

      Overwegende dat de maatregelen noodzakelijk zijn om het vlot verkeer en de veiligheid van de weggebruikers te verzekeren,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Onthouders: Lut van de Vijver, Martine Dieleman, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper
      Resultaat: Met 12 stemmen voor, 4 onthoudingen
      Besluit

      Art. 1. Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Heidestraat, behalve deze met gebiedsdekkend karakter, worden opgeheven.

      Art. 2. Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.

      Art. 2.1. Parkeerverbod

      Er geldt parkeerverbod:

      • ter hoogte van HNR 12
      • aan beide zijden, over ca 25m voor het kruispunt met Opperstraat.

      Art. 2.2. Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap.

      Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap ter hoogte van HNR 10.

      Deze regel wordt ter kennis gebracht door middel van:

      • verkeersbord E9a met het rolstoelsymbool, aangevuld met het onderbord type Xc met opschrift “6m”, ter hoogte van HNR 10
      • de denkbeeldige rand van de rijbaan bakent deze parkeerstrook af.

      Art. 3. Oversteekplaatsen.

      Oversteekplaatsen voor voetgangers zijn aangebracht:

      • ter hoogte van de kruising met de fietssnelweg.

      Art. 9. Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.

      Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.

      Art. 10. Opname in de verkeersbordendatabank.

      De in dit besluit omschreven maatregelen moeten zodra mogelijk door de bevoegde dienst worden gepubliceerd in de verkeersbordendatabank.

    • Aanvullend reglement betreffende de politie over het wegverkeer: Crevestraat.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad

      Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;

      Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

      Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer van 16 maart 1968;

      Gelet op het Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg van 1 december 1975;

      Gelet op het ministerieel besluit waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald van 11 oktober 1976;

      Gelet op het decreet betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens van 16 mei 2008;

      Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens van 23 januari 2009;

      Gelet op de omzendbrief betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie van het wegverkeer van 4 april 2009;

      Volgende maatregelen zijn van kracht in Crevestraat:

      • beperkt éénrichtingsverkeer tussen de parking en Damstraat
      • een parkeerplaats voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, op individuele reservatie, ter hoogte van HNR 10
      • schoolstraat vanaf de parking richting Damstraat, voor en na de schooluren;

      Overwegende dat de maatregelen noodzakelijk zijn om het vlot verkeer en de veiligheid van de weggebruikers te verzekeren,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art. 1. Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Crevestraat, behalve deze met gebiedsdekkend karakter, worden opgeheven.

      Art. 2. Beperkt éénrichtingsverkeer.

      Er geldt verboden richting tussen Damstraat en de parking tegenover HNR 35A. Deze regel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.

      Deze regel wordt ter kennis gebracht door:

      • verkeersbord C1 aangevuld met het onderbord type M12 na het kruispunt met Damstraat.
      • verkeersbord F19 aangevuld met het onderbord type M18 na de toegang tot de parking tegenover huisnummer 35A.

      Art. 3. Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.

      Art. 3.1. Parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap.

      Er geldt parkeren uitsluitend voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap ter hoogte van HNR 10.

      Deze regel wordt ter kennis gebracht door verkeersbord E9a met het rolstoelsymbool, aangevuld met het onderbord type Xc met opschrift “6m”, na HNR 12.

      Art. 4. Oversteekplaatsen.

      Oversteekplaatsen voor voetgangers zijn aangebracht:

      • na het kruispunt met Hospicestraat.

      Art. 5. Verhoogde inrichtingen.

      Een verhoogde inrichting in de vorm van een verkeersplateau is aangebracht:

      • na het kruispunt met Hospicestraat.

      Art. 6. Schoolstraat.

      Er geldt schoolstraat tussen toegang tot de parking tegenover HNR 35A en Damstraat, op schooldagen, voor en na de openingsuren van de school.

      Deze regel wordt ter kennis gebracht door een beweegbaar dispositief (hek zoals bedoeld in bijlage 4 van het MB 07.05.1999) waarop het verkeersbord C3 met onderbord type III met opschrift “schoolstraat” is aangebracht.

      Art. 7. Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.

      Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.

      Art. 8. Opname in de verkeersbordendatabank.

      De in dit besluit omschreven maatregelen moeten zodra mogelijk door de bevoegde dienst worden gepubliceerd in de verkeersbordendatabank.

    • Verwerven pleegzorglabel.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

      De gemeenteraad,

      Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 21;

      Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 8 november 2013 houdende de organisatie van pleegzorg;

      Gelet op het voorstel van het college van burgemeester en schepenen om het label 'pleegzorggemeente' te dragen;

      Overwegende dat de belangrijkste engagementen om het label 'pleegzorggemeente' te dragen de volgende zijn:

      • een aanspreekpunt aanstellen;
      • communicatie omtrent pleegzorg verspreiden (vb. artikel infokrant, affiches, boeken rond pleegzorg in de bib, infostand tijdens week van de pleegzorg...);
      • een pleegzorgactiviteit organiseren / ondersteunen (vb. een infosessie, een pleegzorgcafé, een stand op een activiteit, locatie voorzien voor een pleeggezinnendag...);
      • actieve pleeggezinnen ondersteunen (vb. vrijetijdspas aanbieden, waardering a.d.h.v. cadeau tijdens de week van de pleegzorg...);

      Overwegende dat geen financiering wordt gevraagd om het label te dragen,

      Publieke stemming
      Aanwezig: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Karin Van de Sompel
      Voorstanders: Robby De Caluwe, Stijn Deschepper, Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Art. 1. Het college van burgemeester en schepenen op te dragen om samen met Pleegzorg Vlaanderen een actieplan uit te werken waardoor Moerbeke het label van Pleegzorggemeente verwerft.

      Art. 2. Deze beslissing bekend te maken op de webtoepassing en ter kennis te brengen van de toezichthoudende overheid via de overzichtslijst zoals bedoeld bij decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

    • Varia.

      Aanwezig: Robby De Caluwe, Voorzitter
      Stijn Deschepper, Burgemeester
      Sarah Poppe, Koen Mertens, Peter De Bock, Inge Mertens, Schepenen
      Lut van de Vijver, Frederic Dierinck, Nicole Stevelinck, Martine Dieleman, Tom Hillaert, Annelie Van Hecke, Kathleen Plasschaert, Beatrice De Schepper, Veronique Van Peperstraten, Giovanni Ferrari, Gemeenteraadsleden
      Karin Van de Sompel, Algemeen directeur
      Verontschuldigd: Lotfi Benhalima, Gemeenteraadslid
      Barbara Put, Adjunct algemeen directeur

Namens Gemeenteraad,

Karin Van de Sompel
Algemeen directeur

Robby De Caluwe
Voorzitter