Besluit
Art. 1. Alle voorgaande aanvullende reglementen betreffende Kruisstraat, behalve deze van gebiedsdekkende aard, worden opgeheven.
Art. 2. Voorrangsregeling.
De bestuurders die rijden in Kruisstraat hebben voorrang op de bestuurders die rijden in de openbare wegen die erop uitkomen.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- verkeersbord B15a
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Weststraat;
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Papdijk;
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Papdijk;
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Ooststraat.
- verkeersbord B15c
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar HNR 70);
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar HNR 74);
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar Polderstraat);
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Polderstraat;
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterweg);
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterweg);
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (trage weg);
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (parking);
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Zandberg.
- verkeersbord B15f
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Zandberg;
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (parking);
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (trage weg);
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterweg);
- aan de onpare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterweg);
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Polderstraat;
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (vanuit Polderstraat);
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar HNR 74);
- aan de pare zijde, voor het kruispunt met Kruisstraat (naar HNR 70).
- verkeersbord B1
- in Zandberg, voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld door een streep gevormd door witte driehoeken;
- in Papdijk, voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld met het onderbord type M10 en een streep gevormd door witte driehoeken;
- in Kruisstraat (parking), voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld met het onderbord type M10 en een streep gevormd door witte driehoeken;
- in Kruisstraat (trage weg), voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld met het onderbord type M10 en een streep gevormd door witte driehoeken;
- in Kruisstraat (vanuit Kloosterweg), voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld door een streep gevormd door witte driehoeken;
- in Kruisstraat (vanuit Kloosterweg), voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld door een streep gevormd door witte driehoeken;
- In Polderstraat, voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld door een streep gevormd door witte driehoeken;
- in Kruisweg (vanuit Polderstraat), voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld door een streep gevormd door witte driehoeken;
- in Kruisweg (vanuit HNR 74), voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld door een streep gevormd door witte driehoeken;
- in Kruisweg (vanuit HNR 70), voor het kruispunt met Kruisstraat.
- verkeersbord B5
- in Weststraat, voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld door een stopstreep;
- in Papdijk, voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld met een stopstreep;
- in Ooststraat, voor het kruispunt met Kruisstraat, aangevuld met een stopstreep.
Art. 3. Verbodsbepalingen.
Art. 3.1. Algemeen toegangsverbod.
Er geldt verboden toegang, in beide richtingen voor alle bestuurders in Kruisstraat (trage weg). Deze regel geldt niet voor het plaatselijk verkeer.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- verkeersbord C3 aangevuld met het onderbord type IV “uitgezonderd plaatselijk verkeer”, na het kruispunt met Kruisstraat.
Er geldt verboden toegang, in beide richtingen voor alle bestuurders in Kruisstraat (naar Kloosterstraat). Deze regel geldt niet voor het plaatselijk verkeer en landbouwvoertuigen.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- verkeersbord C3 aangevuld met het onderbord type IV “uitgezonderd plaatselijk verkeer en landbouwvoertuigen”:
- in Kruisstraat (naar Kloosterstraat), na het kruispunt met Kruisstraat;
- in Kruisstraat (naar Kloosterstraat), na het kruispunt met Kruisstraat.
Art. 3.2. Tonnagebeperking.
Er geldt verboden toegang voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 7.5 ton. Deze regel geldt niet voor het plaatselijk verkeer en landbouwvoertuigen.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- verkeersbord C21 met opschrift 7.5 t, aangevuld met het onderbord type IV “uitgezonderd plaatselijk verkeer en landbouwvoertuigen”, na de grens met Nederland.
Art. 3.3. Snelheidsbeperking.
Er geldt verbod sneller te rijden dan 50 km/u tussen de rotonde (Ledestraat) en Zandberg.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- verkeersbord C43 – 50:
- na het kruispunt met de rotonde;
- na het kruispunt met Zandberg.
Art. 4. Gebodsbepalingen.
Art. 4.1. Verplicht fietspad – verbod bromfietsen klasse B.
Er geldt verplicht fietspad in beide richtingen, aan de onpare zijde tussen de rotonde (Ledestraat) en Zandberg. Bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B mogen geen gebruik maken van het fietspad.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- verkeersbord D7, aangevuld met het onderbord type M7:
- na de rotonde (Ledestraat);
- na het kruispunt met Zandberg.
Art. 4.2. Verplicht fietspad.
Er geldt verplicht fietspad:
- tussen Baggaart Noord en Papdijk (eenrichting)
- tussen Papdijk en Baggaart Noord (eenrichting)
- aan de onpare zijde, tussen Papdijk en de grens met Nederland (dubbelrichting)
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- verkeersbord D7:
- aan de onpare zijde, na het kruispunt met Baggaart;
- aan de onpare zijde, na het kruispunt met Weststraat;
- aan de onpare zijde, na het kruispunt met Papdijk;
- aan de onpare zijde, op het kruispunt met Kruisstraat (naar HNR 70);
- aan de onpare zijde, in beide richtingen, na het kruispunt met Kruisstraat (trage weg);
- aan de onpare zijde, in beide richtingen, na de kruispunten met Kruisstraat (naar Kloosterweg);
- aan de onpare zijde, tegenover HNR 74.
- aan de onpare zijde, tegenover HNR 78;
- aan de onpare zijde, na HNR 73;
- aan de onpare zijde, na HNR 75;
- aan de pare zijde, na het kruispunt met Papdijk;
- aan de pare zijde, na het kruispunt met Ooststraat.
Art. 5. Bepalingen betreffende het stilstaan en parkeren.
Art. 5.1. Parkeerverbod.
Er geldt verboden te parkeren:
- vanaf HNR 31 tot HNR 35;
- vanaf HNR 37 tot na HNR 39;
- voor HNR 41;
- tussen HNR 43 en HNR 47;
- voor HNR 49 en 51;
- vanaf tegenover HNR 56 tot het kruispunt met Weststraat;
- voor HNR 58 (partieel);
- tussen HNR 58 en HNR 52;
- tussen HNR 48a en HNR 46;
- tussen HNR 44 en HNR 32.
- voor HNR 30.
- tussen HNR 28 en HNR 26;
- voor HNR 24 (partieel).
Deze regel wordt ter kennis gebracht door de onderbroken gele streep.
Art. 5.2. Afbakening van parkeerzones.
De denkbeeldige rand van de rijbaan is getrokken:
- voor HNR 35;
- voor HNR 41;
- voor HNR 43;
- voor HNR 47;
- na HNR 51;
- voor HNR 58;
- voor HNR 50;
- voor HNR 46 / 44;
- voor HNR 30;
- voor HNR 28;
- voor HNR 26;
De parkeerzones worden afgebakend door een witte dwarsstreep. De onderbroken gele streep, bepaald in artikel 5.1, is onderbroken ter hoogte van de parkeerzones.
Art. 5.3. Parkeren uitsluitend voor kampeerauto’s.
Er geldt parkeren uitsluitend voor kampeerauto’s in de parallelweg ter hoogte van “Rode Sluis”. Er wordt 18m voorbehouden en de parkeertijd is beperkt tot 72u.
Deze regel wordt ter kennis gebracht door:
- verkeersbord E9h aangevuld met gecombineerd onderbord type VIIb – VIIc met opschrift “72u” en met onderbord type Xc “18m”.
Art. 6. Overlangse wegmarkeringen die de rijstroken aanduiden.
Een doorlopende streep is getrokken:
- na de rotonde (Ledestraat), ca. 35m;
- ter hoogte van HNR 68;
- tussen Papdijk en het kruispunt met Kruisstraat (parking);
- voor het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterstraat), ca. 50m;
- tussen het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterstraat) en het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterstraat);
- tussen het kruispunt met Kruisstraat (naar HNR 74) en de toegang naar HNR 76;
- tussen de toegang van HNR 76 en het kruispunt met Kruisstraat (naar Polderstraat);
- tussen het kruispunt met Kruisstraat (naar Polderstraat) en het kruispunt met Polderstraat;
- tussen het kruispunt met Polderstraat en de grens met Nederland.
De doorlopende streep is onderbroken aan de op- en inritten tot private percelen.
Een naderingsmarkering is getrokken:
- op het kruispunt met Ooststraat / Weststraat;
- op het kruispunt met Papdijk;
- op het kruispunt met Kruisstraat (parking);
- op de kruispunten met Kruisstraat (naar Kloosterstraat);
- op het kruispunt met Kruisstraat (naar HNR 74);
- op het kruispunt met Kruisstraat (naar Polderstraat);
- op het kruispunt met Polderstraat.
Een onderbroken streep is getrokken:
- tussen het kruispunt met Kruisstraat (parking) tot ca. 50m voor het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterstraat);
- tussen het kruispunt met Kruisstraat (naar Kloosterstraat, westelijk kruispunt) en het kruispunt met Kruisstraat (naar HNR 74).
Art. 7. Overlangse markering die een fietspad aanduidt.
Een overlangse markering die een fietspad aanduidt is getrokken:
- over het kruispunt met Zandberg;
- over het kruispunt met Weststraat;
- over het kruispunt met Papdijk;
- over het kruispunt met Kruisstraat (parking);
- over het kruispunt met Ooststraat.
Art. 8. Oversteekplaatsen.
Een oversteekplaats voor voetgangers is getrokken tussen HNR 45 en 47.
Art. 9. Inwerkingtreding.
Dit reglement treedt in werking na kennisgeving via het digitale loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Art. 10. Kennisgeving aan de Vlaamse Overheid.
Dit besluit en haar bijlage(n) worden digitaal ter kennisgeving overgemaakt via het digitaal loket lokale besturen van de Vlaamse Overheid.
Art 11. Opname in de verkeersbordendatabank.
De in dit besluit omschreven maatregelen moeten zodra mogelijk door de bevoegde dienst worden gepubliceerd in de verkeersbordendatabank.