Tue 26/11/2019 - 20:15 Raadzaal
Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd om de notulen van de vorige zitting goed te keuren?
Omdat het gemeentebestuur niet beschikte over een tijdsregistratiesysteem voor het gemeentepersoneel terwijl het OCMW-bestuur wel over een tijdsregistratiesysteem beschikte voor haar personeel, besliste de gemeenteraad in zitting van 29 januari 2019 om een prijsvraag te organiseren voor de implementatie van een tijdsregistratiesysteem.
Door de integratie gemeente-OCMW en door de overheveling van het WZC is het vanzelfsprekend aangewezen om één geïntegreerd systeem te voorzien voor zowel het gemeente- als OCMW-personeel.
Een tijdsregistratie leidt in ieder geval tot een enorme werklastvermindering voor de eigen personeelsdienst enerzijds maar ook tot flexibele toepassing van de werktijdregeling.
Door te opteren voor een systeem dat kan gekoppeld worden aan de database van de e-kalender van Cipal-Schaubroeck is er automatische link met de loonverwerking, de berekening van de maaltijdcheques, fietsvergoeding, enz.
Ook voor het personeel zelf is een automatisatie tijdsregistratie voordelig omdat het personeelslid kan inloggen vanop diverse locaties, eventueel via een smartphone. Verlofaanvragen, overuren en dergelijke zijn zeer overzichtelijk en raadpleegbaar.
Na de ontvangst van de offertes, heeft het college van burgemeester en schepenen de opdracht gegund aan de firma GET, Antwerpsesteenweg 107 te 2390 Malle.
Voor de toepassing van het tijdsregistratiesysteem is een reglement vereist. Voor bepaalde personeelsleden kan enkel met vaste uurroosters worden gewerkt; voor andere personeelsleden kan meer flexibiliteit worden toegepast.
Aan de raad worden derhalve twee reglementen ter goedkeuring voorgelegd: een reglement vaste en variabele uurroosters en een reglement glijtijd.
De representatieve vakorganisaties hebben op 18 oktober gunstig advies uitgebracht.